Premiera Xboxa Series X/S już za nami. Nowa konsola Microsoftu okazała się marketingowym sukcesem i w ciągu 24 godzin od premiery zanotowała największą sprzedaż w dotychczasowej historii. W związku z tym Phil Spencer wystosował do graczy podziękowania.

Niespodziewany sukces

Jak zauważył przedstawiciel firmy nigdy jeszcze konsole firmy Microsoft nie osiągnęły takiego pułapu sprzedaży w pierwszej dobie po premierze. Series X/S okazała się pod tym względem rekordowa. Komputerowy gigant wraz z wejściem w dziewiątą generację urządzeń zaprezentował zupełnie nowy pomysł na rozwój w świecie gier. To tej pory firma starała się promować nową konsolę jako najlepsze narzędzie do kontakt z cyfrowym światem rozrywki. Wraz z wypuszczeniem Series X/S do graczy wyszedł przekaz, że nie jest ważne na czym dana osoba gra, a to żeby zainteresować się szerokim portfolio oferowany przez Xboxa.

Nowe hasło zawiera w sobie całe spektrum usług przeznaczonych do szerokiego grona odbiorców. Xbox Game Pass umożliwia grę zarówno na konsolach, pecetach jak i telefonach z systemem Android. Ten ostatni wariant wymaga jedynie instalacji xCloud, dzięki czemu można spokojnie odpalać nawet gry AAA z pomocą chmury obliczeniowej. Warto wspomnieć, że wszystkie tytuły Microsoftu będą nadal dostępne na wymienionych platformach, dzięki czemu nie a konieczności kupowania nowego Xboxa by cieszyć się grami tego wydawcy.

Nowa strategia

Nowe podejście mogło spowodować spadkiem liczby sprzedanych w dniu premiery urządzeń, jednak okazało się, że premiera najnowszej dziewiątej generacji spotkała się z szerokim zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem. Efekt był zaskakujący i nieoczekiwany i okazało się, że wystarczyły 24 godziny od premiery Xboxa Series X/S aby pobić dotychczasowe rekordy sprzedaży od początku sprzedaży pierwszych generacji. Wszystko to miało miejsce pomimo zapewnień firmy, że nie zależy jej na zostaniu liderem sprzedażowym w świecie konsol. Microsoft nie raz podkreślał, że nie zależy mu na bezpośredniej walce z głównym konkurentem, PlayStation. Firma uznała, że nie ważne czy klienci zakupią nowy produkt czy zamiast tego zasubskrybują Game Passa.

Teraz czekamy na premierę konkurenta

Informacje o sukcesie nowego Xboxa czynią jeszcze bardziej emocjonującymi oczekiwaniami na niedługi debiut PlayStation 5. Wiadomo, że to nowa konsola Sony miała być liderem a tymczasem Microsoft odnotował mocny debiut i niezwykle udany start. Czy więc Xbox zdystansuje swojego konkurenta czy teżPS5 odniesie jeszcze większy sukces o tym przekonamy się za kilka miesięcy.